Ελ

En

[Ενημέρωση] Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ενημερωτικό φυλλάδιο με τίτλο «Σχεδιάζετε να ταξιδέψετε; Ενημερωθείτε σωστά για τη διαμονή σας».

1η Ενημερωτική Αναφορά Εργασιών και Δραστηριοτήτων Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή 

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή δραστηριοποιείται σε θέματα προστασίας καταναλωτή διασυνοριακού χαρακτήρα και στόχο έχει τη φιλική διευθέτηση προβλημάτων που προκύπτουν σε συναλλαγές καταναλωτών που πραγματοποιούνται στα πλαίσια της ενιαίας αγοράς εκτός των ελληνικών συνόρων.

Παράλληλα δέχεται ερωτήσεις σχετικά με τη νομοθεσία που διέπει τις καταναλωτικές διασυνοριακές συναλλαγές και παρέχει συμβουλές έχοντας ως στόχο τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών.

ΟΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΈΩΣ ΤΙΣ 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2009

Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή δέχθηκε 50 καταγγελίες καθώς και 97 αιτήματα για πληροφορίες έως τις 30 Απριλίου 2009.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Συχνότερες ήταν οι ερωτήσεις για τη νομοθεσία περί προστασίας καταναλωτή, τους μηχανισμούς εξωδικαστικής επίλυση στη χώρα μας, τη δραστηριότητα του ευρωπαϊκού κέντρου καταναλωτή και τον τρόπου λειτουργίας του δικτύου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Επιπλέον πολλές ήταν και οι ερωτήσεις σχετικά με τα προβλήματα επιβατών σε αεροπορικές πτήσεις εντός ΕΕ σύμφωνα με τον κανονισμό 261/2004 της ΕΕ όπως και με τις αγορές μέσω διαδικτύου.

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Ο κύριος όγκος των καταγγελιών που δέχθηκε το ΕΕΚ από τους Ευρωπαίους καταναλωτές κατά την παραπάνω χρονική περίοδο αφορούσε προβλήματα επιβατών στις αεροπορικές πτήσεις, σύναψη συμβολαίων χρονομεριστικής μίσθωσης με καταχρηστικούς όρους καθώς και αγορές μέσω διαδικτύου που παρουσίασαν προβλήματα. Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι πλήθος  καταγγελιών έχουν φτάσει στα γραφεία του ΕΕΚ, που αφορούν σε λήψη σύντομων μηνυμάτων (SMS) με χρέωση που επιβαρύνει  τον καταναλωτή στον λογαριασμό του κινητού του, από εταιρεία κουίζ που εδρεύει στην Κύπρο. Σχετική ανακοίνωση έχει ήδη δημοσιευθεί στον Τύπο στις 22/05/2009.

ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Ένας από τους βασικότερους άξονες δραστηριότητας του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή, σύμφωνα με τις οδηγίες του της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, του Υπουργείου Ανάπτυξης, αποτελεί η ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού σχετικά με τα δικαιώματά του κατά τις διασυνοριακές συναλλαγές και τους τρόπους διεκδίκησής τους.

Η προσπάθεια για ενημέρωση είναι συνεχής και βασίζεται στην αντίληψη ότι ο καταναλωτής που γνωρίζει τα δικαιώματά του μπορεί να διεκδικήσει και να προστατεύσει τον εαυτό του, κατά τη διάρκεια  των συναλλαγών ου πραγματοποιεί. Παράλληλα με τον τρόπο αυτό ενισχύει την εύρυθμη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς καθώς γνωρίζει πώς να αποφύγει τους ασυνείδητους προμηθευτές.

Στο πλαίσιο αυτό το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή πραγματοποίησε μια θεματική δίγλωσση έκδοση σχετικά με τη διαμονή σε ξενοδοχεία και όλα όσα οφείλουν οι καταναλωτές να προσέχουν, ενόψει των καλοκαιρινών διακοπών, η οποία και σας αποστέλλεται προς ενημέρωσή σας. Προγραμματίζεται δε η ευρεία διανομή του εντύπου.

Παράλληλα προγραμματίζεται έκδοση με θέμα στον τουρισμό στις χώρες της Μεσογείου. Πρόκειται για ευέλικτο τουριστικό οδηγό με χρήσιμες πληροφορίες για τους όσους σκοπεύουν να επισκεφτούν τις συγκεκριμένες χώρες. Το έντυπο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στον Ιούνιο.

Υπενθυμίζουμε επίσης την παρουσία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή στο διαδίκτυο μέσω της ιστοσελίδα http://www.eccefpolis.gr/ όπου υπάρχει συνεχής ενημέρωση της θεματολογίας καθώς και όλες οι τελευταίες εξελίξεις σε θέματα προστασίας καταναλωτή διασυνοριακού χαρακτήρα.

Παράλληλα το ΕΚΚ αποστέλλει σε καταναλωτές, μετά από αίτηση τους, τριμηνιαίο ηλεκτρονικό ενημερωτικό δελτίο με θέματα καταναλωτικού ενδιαφέροντος. Στόχος της ενέργειας είναι η προσπάθεια δημιουργίας ενός νέου δίαυλου επικοινωνίας με σκοπό την άμεση ενημέρωση των καταναλωτών. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για λήψη του δελτίου μέσα από την ιστοσελίδα του Κέντρου.

Προηγούμενο [Ενημέρωση] Διαχειριστική Επάρκεια Επιμελητηρίου Κορινθίας

Ακολουθήστε μας

logo
Ερμού 2, Τ.Κ. 20131, Κόρινθος
Ωράριο Λειτουργίας:

Δευτέρα & Τετάρτη:
7:00 πμ – 18:00 μμ
Τρίτη – Πέμπτη – Παρασκευή:
7:00 πμ – 15:00 μμ

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να ενημερώνεστε πρώτοι για όλα τα νέα μας

Ερμού 2, Τ.Κ. 20131, Κόρινθος
Ωράριο Λειτουργίας:

Δευτέρα – Παρασκευή:
7:00 πμ – 15:00 μμ

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να ενημερώνεστε πρώτοι για όλα τα νέα μας